Living Smart
Image default
Zakelijke dienstverlening

Wat is een time tracker en wat zijn de voordelen?

Een Time Tracker is een handige tool die op de werkvloer gebruikt kan worden. Je kunt er letterlijk gezegd de tijd mee meten die je gewerkt hebt. Zeker als je werk in uitvoering doet voor een klant, kun je de gewerkte uren doorrekenen op de factuur. In deze blog lees je enkele voordelen van een time tracker, misschien is het wel iets voor op jouw werkvloer?

Gemakkelijk te exporteren

Het handige aan deze tool is dat je in het programma, de gewerkte uren meteen kunt exporteren naar een gewenst programma. Je kunt de uren bijvoorbeeld exporteren naar Excel of PDF, afhankelijk van waar jij je uren normaliter in registreert. Deze urenregistratie kun je vervolgens weer doorzetten naar de klant waarvoor je hebt gewerkt.

Geschikt voor alle apparaten

Je kunt een time tracker installeren op meerdere apparaten. Je kunt dus zowel de tijd meten op je computer, als op je smartphone of tablet. Deze zijn allemaal met elkaar gesynchroniseerd, waardoor je geen gedoe hebt met gemeten tijd op verschillende apparaten. Het kan allemaal door elkaar heen gebruikt worden, zonder dat je hiervan last hebt. Op deze manier kun je ten alle tijden je gewerkte tijden makkelijk registreren.

Automatische facturatie

Zodra je de gewerkte uren in een Excel of PDF bestand hebt geëxporteerd, kun je deze met één druk op de knop versturen naar de klant als factuur. Dit scheelt niet alleen een hoop tijd, het scheelt ook een hoop administratief werk.

Inzicht

Doordat je in de time tracking app een overzicht hebt van de gewerkte uren, kun je ook meteen je andere uren inzien. Je ziet bijvoorbeeld hoeveel verlof- en overuren je nog hebt staan, en hoeveel vakantiedagen je nog over hebt. Doordat dit overzicht duidelijk in één applicatie staat, word je er vaak aan herinnerd en blijven verlofdagen niet open staan tot het einde van het jaar.