Een grote uitdaging voor veel ondernemingen, zzp’ers of werkgevers. Hoe zorg jij ervoor dat jij middels jouw communicatie uitingen de top-of-mind gedachte hebt bij je relaties? Direct mailing, dus het versturen van brieven of kaartjes helpt hierbij. Het is 1 van de oudste communicatie middelen die er vandaag de dag bestaat, maar hoe zorg je ervoor dat het ook daadwerkelijk aanslaat? Daar hebben wij een oplossing voor en dat vertellen wij jou hieronder: Terug in de tijdVroeger vouwde iedereen kubussen of piramides met daarin gekleurde vakjes of teksten. Wellicht dat dit langzaam weer bij jou naar bovenkomt. Vandaag de dag is dat concept er dus ook in de vorm van direct mailing. Een Turning card is het concept van vroeger. Realiseer uniek communicatiemateriaal in jouw eigen huisstijl. Een ander bijkomend voordeel hiervan is dat jij meer informatie kwijt kan op een turning card dan op een standaard brief. Eveneens is het opvouwbaar. Deze unieke elementen zorgen ervoor dat de ontvanger enthousiast is bij ontvangst. Hoogstwaarschijnlijk laat hij of zij het ontvangen materiaal nog even op het bureau staan of vertelt hij anderen over de ontvangen post. Deze elementen zorgen ervoor dat jij langzaamaan de top-of-mind gedachte creëert bij je doelgroep. Waarom een turning cardDoordat er zoveel communicatiemiddelen zijn om communicatie uitingen te versturen is het steeds lastiger om op te vallen. Het meest voorkomende communicatiemiddel is e-mail, maar vaak komen mails in de spam-box terecht, worden ze niet geopend of wordt het snel weer vergeten, omdat de ontvanger dagelijks tientallen mails binnen krijgt. Als je het persoonlijk betrekt, hoe vaak lees je daadwerkelijk een mail van A tot Z? Wij durven te wedden dat dat vrij zelden is. Om via die weg top-of-mind gedachte te creëren is lastig. Je moet er tussen uit springen om op te vallen. Weet je dat te doen, dan zal dat een positief effect hebben. Via een turning card spring jij er tussen uit, want de ontvanger krijgt herinneringen van vroeger. De combinaties die wij hierboven hebben benoemd zorgen er dus voor dat jouw communicatie uitingen een succes worden. Waarom communiceren via de postEveneens een terechte vraag: waarom zou jij moeten communiceren via de post? 1 ding weet je zeker omtrent het communiceren via de post, het wordt sowieso geopend. Dat is bij online communicatie altijd maar de vraag. Dus jij hebt altijd 1 contactmoment met de ontvanger. Het is aan jezelf hoe origineel je dat oppakt, maar met een turning card weet jij zeker dat jij goed zit. Wist je dat jij dit al op kleine schaal kan inzetten. Het is het proberen zeker waard! |